4 maart - Reisverslag uit Peking, China van elisehiddinga - WaarBenJij.nu 4 maart - Reisverslag uit Peking, China van elisehiddinga - WaarBenJij.nu

4 maart

04 Maart 2014 | China, Peking

Hallo allemaal,

We zijn inmiddels al weer enige tijd terug in Beijing. Na mijn laatste blog waren we een dag in Chengdu waar we niet echt iets bijzonders hebben gedaan en daarna vlogen we terug naar Beijing. Onze vlucht was een paar uur vertraagd en daardoor vertrokken we pas rond middernacht dus dat was niet zo fijn. Na twee uur in het vliegtuig kwamen we aan in Beijing en namen een taxi maar de taxi chauffeur viel steeds bijna in slaap dus dat was wel een beetje eng. Gelukkig konden we hem wel wakker houden tot we weer veilig aangekomen waren.
Inmiddels is het tweede semester weer begonnen. Aan het begin van het semester was er weer een toets om je niveau te bepalen en daarna rooster en boeken ophalen. Het gaat allemaal vrijwel hetzelfde als vorig semester dus dat was wel makkelijk.
Ik zit nu een niveau hoger dan vorig semester en als keuzevak heb ik essays schrijven gekozen. Over het algemeen zijn de lessen ongeveer hetzelfde als vorig semester. Mijn klassen bestaan vooral uit Aziaten met een enkele Europeaan of Amerikaan. Ik weet niet of er nu gewoon meet Aziaten zijn of dat dat toevallig zo is.
Nu woon ik samen met Alex in een hostel vlakbij mijn universiteit in een kamer met gedeelde woonkamer met keuken. Er verblijven hier vooral Chinezen en het valt mij op dat ze erg veel lawaai maken. Blijkbaar is normaal praten erg moeilijk voor ze, want zelfs als ze vlakbij elkaar staan schreeuwen ze nog naar elkaar. Verder is het wel leuk dat ik zo soms wat Chinees kan oefenen.
Verder heb ik niet echt iets bijzonders gedaan. Wordt vervolgd