Yangshuo, Chinees nieuwjaar en Kunming - Reisverslag uit Kunming, China van elisehiddinga - WaarBenJij.nu Yangshuo, Chinees nieuwjaar en Kunming - Reisverslag uit Kunming, China van elisehiddinga - WaarBenJij.nu

Yangshuo, Chinees nieuwjaar en Kunming

02 Februari 2014 | China, Kunming

Hallo allemaal!

Inmiddels heb ik de foto's van Beijing verwijderd van de blog zodat het weer mogelijk was om nieuwe foto's toe te voegen. De foto's van alle plaatsen waar we tot nu toe zijn geweest staan er nu op.
Toen ik mijn laatste blog schreef waren we al in Yangshuo maar we hadden daar nog niet veel gedaan. Daarna zijn we twee keer wezen fietsen. We hadden een kaart maar die was niet echt duidelijk of gedetailleerd dus we hebben vooral geprobeerd de rivier Lijiang te volgen die door Yangshuo loopt. In de hele omgeving van Yangshuo is het karstgebergte en verder zijn er buiten Yangshuo veel kleine dorpjes. Het was interessant om de dorpjes te zien maar het ziet er allemaal heel armzalig uit. Verder is het landschap rond Yangshuo wel heel erg mooi en het was er ook lekker weer. Het was er zo'n 20 graden en in de zon nog warmer dus het voelde wel een beetje als zomer. De plaatsen waar we hierna heengaan hebben ook zomerse temperaturen dus dat is wel erg fijn na het koude Beijing.

Tijdens Chinees nieuwjaar waren we ook in Yangshuo. We wisten niet zo goed wat we moesten verwachten maar het was wel interessant om mee te maken. De hele dag was er al vuurwerk maar vooral de hele nacht en ochtend ging het vuurwerk constant door. Vanaf het dakterras van ons hostel kon je mooi siervuurwerk zien maar er was ook veel knalvuurwerk. Ook de volgende dag ging het vuurwerk de hele dag duur. We gingen die dag terug naar Guilin en ook daar was vuurwerk te horen en veel vuurwerkresten op de straten. Ook zagen we nog een drakendans en het was overal erg druk op straat. Bijna alle Chinezen zijn vrij met Chinees nieuwjaar en het was duidelijk dat veel Chinezen deze gelegenheid aangrijpen om een dagje uit te gaan.

Vandaag zijn we in Kunming aangekomen na een treinreis van 24 uur. Omdat de vorige lange treinreis nogal oncomfortabel was hadden we voor deze treinreis hard sleepers geboekt. In dit deel van de trein gaat rond 10-11 uur het licht uit en gaat iedereen slapen dus het was er wel makkelijk om zelf ook in slaap te vallen. Morgen gaan we verder met de trein naar Dali.

Wordt vervolgd.

• 02 Februari 2014 - 15:10

Peter Hiddinga:

Leuke reis zo bij elkaar Lot,
    Nu naar Dali, met de 3 pagodes en het Jimmy Peace cafe, Jimmy spreekt nederlands weet je nog ?
    Zet hem op,
    En willicht zie ik je in Peking in April,

• 02 Februari 2014 - 15:45

Corine:

Prachtige foto's, en jullie gaan het lekkere weer in...zie ook zomerse kledij, heerlijk lijkt me in deze tijd!
    Het is best een hele tocht, maar jullie zien er goed uit, hadden we zojuist gezien..lekker s.ekkerig.
    Nog veel plezier, groetjes van Corine

• 03 Februari 2014 - 21:50

Diny Hiddinga Van Harten.:

3-2-2014.
    Hallo Elise,wat een prachtige reis,en geweldige foto's,zoiets vergeet je nooit meer.
    Jullie op de fiets,vond ik heel leuk.Veel plezier nog,Oma Diny Hiddinga.