Aankomst in Beijing - Reisverslag uit Peking, China van elisehiddinga - WaarBenJij.nu Aankomst in Beijing - Reisverslag uit Peking, China van elisehiddinga - WaarBenJij.nu

Aankomst in Beijing

31 Augustus 2013 | China, Peking

Hallo allemaal!

Ik ben inmiddels in Beijing aangeland. De vlucht ging allemaal prima en ik reisde met twee meisjes die ook Chinees studeren in Leiden. Bij aankomst op het vliegveld in Beijing werden we achtervolgd door illegale taxichauffeurs die ons wel naar de campus wouden brengen maar het was overal nogal duur om een taxi te nemen, ook een normale taxi omdat we met 3 personen + bagage waren. Uiteindelijk hebben we een soort treintje naar het centrum genomen en van daar de metro naar een station in de buurt van de universiteiten. Niet zo heel fijn als je je eigen gewicht aan bagage meesleurt maar het lukte allemaal wel. Van daar heb ik met Alexandra die ook naar Peking University gaat een taxi genomen naar de campus. We werden helaas aan de verkeerde kan van de campus afgezet. We hadden niet zoveel zin om nog naar de andere kant te lopen met alle bagage dus we hebben een soort fiets taxi genomen wat eigenlijk een soort bakfiets is waarbij we onze bagage in de bak konden doen en erop konden zitten en zo naar de andere kant werden gebracht (overigens wel een elektrische fiets dus het was niet zwaar voor de fietser).
Uiteindelijk ging het wel makkelijk om een kamer te krijgen. Ik deel nu een kamer met Alexandra wat wel heel gezellig en handig is maar het is nog niet zeker of ze hier kan blijven of naar een andere kamer moet. De administratie hier is nogal vaag. De kamers zijn best wel groot. Met 2 bedden, bureau's and kasten en een wastafel. Inmiddels hebben we ook al allerlei dingen gekocht als een wasrek en wasmand en kopjes dus alle benodigdheden zijn er nu wel. Er zijn 4 hurkwc's en 4 douches voor de hele verdieping (zo'n 80 mensen). Niet zo heel fijn maar ik ben er tot nu toe nog nooit iemand tegen gekomen dus het is er niet echt druk.
Bij aankomst kwamen we er achter dat we geen internet hadden dus dat was wel even balen. We waren een beetje bang dat we een jaar lang elke keer naar een internetcafe zouden moeten om te kunnen internetten dus hebben we gisteren de hele dag routers en kabels gekocht tot het uiteindelijk dan toch gelukt is. Inmiddels zelfs toegang tot facebook e.d. sites.
Verder gaat t nu allemaal wel prima en ben wat bezig met registratie en dingen regelen hier.
Wordt vervolgd.

• 31 Augustus 2013 - 13:20

Gerrie:

Leuk stukje! Ik had al veel gehoord, maar nog niet over de reis van vliegveld naar uni. Was nog een hele reis met koffer, grote en kleine rugzak. Hoef je geen gewichtheffen meer te doen.

• 31 Augustus 2013 - 17:49

Gery:

Hoi Elise,
    Leuk om te lezen. Spannend zo te horen en ook erg leuk. Veel succes daar!
    Groetjes
    Ted en Gery

• 31 Augustus 2013 - 21:23

Tante Miny:

Hallo Elise
    Wat leuk om via een blog van jou te horen
    Ik zal het met plezier volgen.het zal best wel spannend ziijn allemaal
    Veel succes daar
    Groetjes Tante Miny

• 01 September 2013 - 11:09

Els En Erik :

Leuk om al je eerste blog te lezen. Veel plezier bij de verdere kennismaking met het Chinese studentenleven.

• 01 September 2013 - 12:17

Thea:

Hoi Elise,

Zo te lezen heb je al een hele reis achter de rug. Zet je ook nog een keer foto's op de site van waar je nu zit en de omgeving? Daar zijn wij wel benieuwd naar. Verder zullen wij alle verhalen van je volgen.
    Veel plezier daar de komende dagen met het verkennen van Beijing en dan aan de studie.
    Groetjes
    Eddy Thea en Bas

• 01 September 2013 - 12:39

Anne-lou En Marcel:

Hallo Elise,

Wat leuk om over je reis en eerste kennismaking met Beijing te lezen. Fijn dat je goed bent aangekomen en dat internet ook werkt.
    Veel plezier en succes met het verder verkennen van Beijing, de Chinese cultuur en de universiteit.
    Groetjes,
    Marcel en Anne-lou

• 03 September 2013 - 12:54

Fam. Kalma:

Hallo ELise,

Leuk om te kunnen lezen hoe het met je gaat in Beijing, toch wel handig internet.
    We gaan je volgen en horen en zien graag wat je allemaal beleeft aan die kant van de wereld.

Succes en groetjes uit Eerbeek

Ome Dick, tante Riekie, Henk, Gerda, Kim en Manon

• 03 September 2013 - 21:20

Oma Diny Hiddinga Van Harten.:

Hallo Elise,uiteindelijk heb ik jouw gevonden op het bloc.
    Maar beter laat dan nooit.Ik zou wel eens een kijkje willen nemen daar.
    Want ik vond het reisverslag al indrukwekkend.
    Ik ben heel benieuwd naar je volgende belevenissen.
    Heel veel liefs van oma (alias de Kikker). 3SEPTEMBER 9UUR IN DE AVOND.

• 10 September 2013 - 18:00

Alex:

Perhaps when I arrive in China to see you, I will keep a journal quite similar to this. Although I'm sure that with you being there, it will have some more pleasant content!

Proud of you for overcoming your difficult beginning. :-)

x